{ "title": "Modemde İnternet Işığı Yanmıyor", "image": "https://www.yanma.gen.tr/images/modemde-internet-isigi-yanmiyor.jpg", "date": "20.01.2024 01:10:24", "author": "ümit kadak", "article": [ { "article": "
Modemde İnternet Işığı Yanmıyor, İnternet Servis Sağlayıcısı yani ISS tarafından İnternet portuna erişim yapıldığında ve ip alındığında İnternet Işığı yanar. Eğer İnternet servis sağlayıcısından ip alınamıyorsa İnternet ışığı yanmaz. Bir de İnternet ışığı yandığı halde ve İnternet erişimi kısıtlı olduğunu belirten sarı ünlem işareti aldığında problem vardır ki bu da İnternet servis sağlayıcısı size tarife tanımlamaması ve İnternet veri çekme işlemi gerçekleştiremediğinden bilgisayarınız İnternet erişimi alınamadığı için bu türde bir sorun gösterir. Bazı durumlarda ise modem ve bilgisayar üzerinden yanlış ip yapılanması yaptığınız durumlarda veya geçersiz proxy durumlarında bu gibi sorunlar ile karşılaşabilirsiniz.

Arıza Nedenleri ve Çözümleri; İnternet ışığı yanmıyor ise yapmanız gereken ilk işlem modemin ayarlarının yapılandırması gibi görünse de aslında tam da öyle değildir. İnternet servis sağlayıcıları tarafından size verilmiş olan kullanıcı adı ve şifre dışında başka kullanıcı adı ve şifre kullanılması durumunda, bu tarayıcıda ya da İnternet sitelerine girmeye çalışıldığında uyarı olarak Kullanıcı Adı veya şifreniz hatalı olduğuna dair uyarı alırsınız. Fakat yanlış yazmış ya da farklı bilgilerde girilmiş olsanız da hattınız İnternet erişimine açıksa İnternet ışığı bağlantınız varmış gibi yanar, bu da sizi yanıltabilir. Bu yüzden kullanıcı adı ve şifrenizi kesinlikle doğru girdiğine dikkat edilmelidir.

İnternet ışığının yanmaması aslında ISS İnternet servis sağlayıcınız (TTnet vb.) tarafından kaynaklanmaktadır. Bu durumda hizmet aldığınız İnternet servis sağlayıcınızın teknik destek birimini aramanız sorunu iletmeniz yeterli olacaktır. Bundan sonrasını sizin adınıza servis sağlayıcınız gerekli Port işlemlerinin gerçekleştirilmesi için Türkiye'de tek alt yapı sağlayıcısı olan Türk Telekom'la irtibata geçip sizin adınıza bildiri yapmalarını ve İnternet erişimine açmak için İnternet servis sağlayıcınız tarafından hattınız üzerine internet erişimi verilmesini sağlayacaklardır. Bu sorunlar genelde ilk kurulum yapılırken meydana gelmektedir. Nedeni ise Türk Telekom tarafından gönderilen teknik ekibin İnternet bağlantısı için yapmış olduğu, evinize gelen kabloyu bağladıkları portu yanlış bildirmeleri sonucu ortaya çıkması ya da port arızalarından kaynaklı olabilmektedir. Bu gibi hizmetlerin ve sorunun çözümü 3 iş günü içerisinde çözüme kavuşturulabilir. Tabi bu gibi sorunlar bulunduğunuz bölgeye göre farklılık gösterebilmektedir.

Genelde ilk kurulumlar da teknik ekipler müşteri memnuniyeti açısından hızlı hizmet vermeye özen gösterirler. Bunun sonucu yanlışlıklar olabilmektedir. Yani sizin gene yapmanız gereken müşteri temsilciliği aracılığıyla teknik servisle irtibata geçmeniz.

ADSL ışığı yanıyorsa da bu durum geçerlidir. Eğer ADSL ışığı Sürekli yanıp yanıp sönüyor ya da hiç yanmıyor ise Modemin kullanıcı kılavuzu içerisinde kurulumun hangi aşamada olduğunu bilmeniz faydalı olacaktır.

Genelde ADSL Işığı Sürekli Yanıp Sönüyorsa veya Hiç yanmıyorsa modeme hiç hat gelmiyor anlamına gelmektedir. Bu yüzden ilk önce bir teknik servise bina içi kablolarının kontrolleri yaptırılmalıdır.

Hatta çevir sesi geldiğinde modem de ADSL ışığı yanmaya başlar. Ayrıca Hattınız VDSL mi ve ADSL mi bilmeniz ve modemin modülasyon ayarlarını uygun buna göre yapılandırılması gerekmektedir. Eğer tüm ayar yapılandırmaları doğru ise ve hatta bir sıkıntı yok ise İnternet ışığı yanmıyorsa sorun ISS'den kaynaklıdır.
" } ] }